Persoonlijke inspiratiebron – interview 4
april 8, 2019Ondernemers keuzes: Kiespijn
april 22, 2019Wekelijks interview ik ondernemers die mij inspireren. Vandaag is dat Diana Peters van Mijn Stijl. Een stylish merk in gebruiksartikelen waar mijn huis mee vol staat en waar ik meer over wilde weten.
De familie Peters
Als je het hebt over ondernemers pur sang dan kom je al snel uit bij Pim en Diana Peters. 11 Jaar geleden zijn ze, net na de geboorte van hun tweede dochter, begonnen met de verkoop van kleine meubels. Door de economische crisis die er toen was, kwamen ze er al snel achter dat dit voor die tijd niet de juiste branche was en maakten zij de overstap naar handgemaakte zeep. Een overstap die een gouden formule bleek, of, passend bij hun logo, zwart-wit.
Stapsgewijs
Met beiden een commerciële achtergrond begonnen ze hun groothandel in samenwerking met een sociale werkvoorziening. Op die manier helpen zij mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt om hun product op zo’n eerlijk mogelijke manier aan de man te brengen. Door die filosofie in combinatie met hun creativiteit om dagelijkse producten in een nieuw design jasje te gieten, weten zij stapsgewijs de markt te veroveren.
Missie en visie
Ondanks dat zij heel goed voor ogen hebben aan welke voorwaarden hun producten moeten voldoen en welke richting ze op willen, gebeurt 99,9% op gevoel. “Veel van onze ideeën komen voort uit onze eigen ervaring. Een fles afwasmiddel hoeft niet spuuglelijk te zijn. We hebben een tijdloos design ontworpen wat veel mensen aanspreekt. Juist omdat het zo basis is, past het in ieder interieur.” Pim en Diana werken zij veelal met kleine fabrikanten, kijken zorgvuldig naar de verkooppunten en stellen hoge eisen aan de kwaliteit. Ook verkopen voornamelijk aan fysieke winkeliers. Consumenten moeten hun producten kunnen voelen, ruiken en zien.
Werk en privé
Een duidelijke scheiding tussen werk en privé, kennen Pim en Diana niet. “Het is een way of live waar we alle twee ontzettend blij van worden. Ook onze dochters komen met ideeën en op onze korte, veelal zakelijke, trips doen wij altijd weer nieuwe inspiratie op. Daar krijgen we veel energie van en dan voelt het helemaal niet als werk.”
Tip van de week
De gouden tip van Diana aan andere ondernemers is om het op een gegeven moment wat meer los te laten en het aan anderen over te laten. “Door het aannemen van personeel hebben we een goede balans gevonden en we hopen dit, in deze grootte nog heel lang vast te kunnen houden.”
Meer weten over Mijn Stijl? Kijk op de website MijnStijl.com voor verkooppunten.
En wil je ook een blog over jouw onderneming of zoek je een tekstschrijver? Mail me dan op MailMe@Bpunt.nl