Zou jij jouw eigen product kopen?

Tekstschrijver zoekt woorden – interview 1
maart 15, 2019
Jij bent mijn held
maart 18, 2019
Tekstschrijver zoekt woorden – interview 1
maart 15, 2019
Jij bent mijn held
maart 18, 2019

Als jij jouw (website) teksten leest, zou jij dan overtuigd zijn en tot koop overgaan? Veel ondernemers zijn inspirerende persoonlijkheden. Ze hebben een geweldig product waar ze 300% achterstaan. Maar dat blijkt vaak niet uit hun communicatie.

‘Wij leveren kwaliteit’

Wat zorgt ervoor dat jouw bezoekers overgaan tot de koop? Omdat er op de website staat dat je de beste bent? Het goedkoopste bent? Of de snelste levering hebt? Natuurlijk zijn dat mooie randvoorwaarden, maar dat overtuigt de potentiële koper niet. Want hij of zij kent jou niet. Je kan van alles roepen, maar als jij geen product hebt wat iedereen nodig heeft en echt nergens anders te koop is, zal de bezoeker toch ook verder gaan shoppen.

Emotie

Het world wide web is een grote plek, die steeds groter wordt en waarbij leveringen uit de andere kant van de wereld toch echt tot de mogelijkheden behoren. Dus om ervoor te zorgen dat de klant voelt dat hij dit alleen bij jou wilt kopen, moet je de klant overtuigen. En dat doe je niet met feiten.

Durf op te vallen

Geef je klanten een reden om bij jou te kopen en nergens anders. Waardeer en erken je klant. Dat doe je door te kiezen voor oprechtheid en eigenheid. Jij bent uniek, als ondernemer en als mens. Jouw bedrijf is uniek. Anders dan de anderen. En dat is het verhaal wat je naar buiten brengt. In jouw merkverhaal herkent de klant zich. De klant wordt erkent en dat geeft vertrouwen. Vertrouwen in jouw bedrijf. En dat begint allemaal met storytelling…..

Missie

Je bent ondernemer geworden vanuit een missie. Laat die missie de koers bepalen. Waarvan denk jij dat de markt beter wordt? Wat is jouw missie en is deze concreet genoeg? Pas als je dat duidelijk hebt, kan je jouw bedrijf positioneren. Door die boodschap in alle communicatie uit te dragen. Dus kijk nu eens goed naar jouw website? Wat zeggen de teksten over de uniekheid van jouw product, over jouw missie? Wat zijn jouw USP’s? En worden die in jouw verhaal genoeg benadrukt?

Maak je boodschap uniek! Dat is jouw product ook!

Meer woorden? Lees ook eens Een goede tekstschrijver waar vind je die? & Hoe goed ken jij jouw klant?

Comments are closed.