Niet ‘het’ maar ‘een’ bureau

Ik schrijf teksten. Wat doe jij?
maart 3, 2019
Tekstschrijver zoekt woorden – interview 1
maart 15, 2019
Ik schrijf teksten. Wat doe jij?
maart 3, 2019
Tekstschrijver zoekt woorden – interview 1
maart 15, 2019

Het meest bekende bureau is het politiebureau. Ook al is de bekendheid van ‘Het bureau’ zeker niet te onderschatten, een schrijversbureau is minder bekend. En dat vinden wij zeer onterecht. 

Schrijversbureau

Google op schrijversbureau en je ziet B. als eerste verschijnen. Goed gedaan, zou je zeggen. Maar aangezien wij het enige schrijversbureau zijn, zou ik nog maar even wachten met die veer. De naam schrijversbureau is nog niet ingeburgerd en het wordt hoog tijd dat daar verandering in komt. Want laten we eerlijk zijn, als je reclame nodig hebt, ga je naar een …. reclamebureau.., heb je bekendheid nodig, dan zoek je op PR bureau. Dus als je een schrijver nodig hebt…. 

What’s in a name?

Een schrijversbureau schrijft niet zomaar een tekstje. Tuurlijk schrijven wij en dat doen we leuk ook, maar er komt meer bij kijken. Want wat is het verschil tussen een tekstschrijver, copywriter en een auteur? Het zijn drie afzonderlijke functies, maar in de kern komt het het neer op iemand die schrijft. Net zoals deze 11 geweldige beschrijvingen (expresswriters.com):

1. A marketing magician.

2. A word wizard.

3. A business message whisperer.

4. That person pulling a no name company out of obscurity.

5. An individual who can outsell the best salesperson without ever even talking to a customer.

6. Someone who is equally good with people and robots.

7. A person who can find you wherever you are.

8. That voice stuck in your head.

9. A person who should be ‘Employee of the Month’ every month.

10. The writer of all things (also marketing and advertising related).

11. Someone who deserves a raise for being all of the things listed above.

Geef een naam aan Fikie

Er zijn dus veel verschillende benamingen, maar uiteindelijk gaat het om het schrijven van goede, leuke, grappige en interessante SEO-teksten. Voor ons geen fancy titels, maar gewoon schrijversbureau. Helder en duidelijk. Zwart op wit. Dat is wie we zijn, wat we doen, wat bij ons past en waar we goed in zijn. En dat is ook wat jij wilt.

Want dat levert jou meer op dan het kost. Wil je weten wat het jou oplevert? Lees dan volgende week weer ons blog.

Meer woorden? Lees dan ook Ben jij onze ideale klant?

Comments are closed.